o AdBlue
AdBlue je obchodní název aditiva, používaného k úpravě výfukových plynů – snižováním obsahu oxidů dusíku (NOx) jejich rozkladem na dusík a vodu, aby vyhovovaly emisním limitů Euro 4/5 a 6.
AdBlue je roztok 32,5 % syntetické močoviny a destilované vody.
AdBlue je dávkováno po dosažení provozní teploty podle signálů NOx senzoru, který bývá umístěn před nebo za katalyzátoru.
Při použití Emulátoru AdBlue je původní elektronika zcela zachována, takže AdBlue lze kdykoliv znovu uvést do provozu.
Vypnutí systému AdBlue odstraní chybová hlášení na palubní desce a zruší nouzový režim související se systémem AdBlue.
AdBlue je třeba skladovat v uzavřených obalech, protože se na vzduchu rozkládá a zapáchá. Novější vozy (např. Superb III) mají již plnění AdBlue vedle hrdla palivové nádrže, jindy je umístěna nádrž AdBlue např. pod zavazadlovým prostorem, kde je doplňování obtížnější. Naštěstí spotřeba AdBlue je nízká – asi 5-7% spotřebovaného paliva. Nádrž AdBlue vydrží na 15-20 tisíc kilometrů.